GPF 2021
The first edition of the Good Practice Forum took place on 11 May 2021 on Zoom platform. The event report is available on the Digital Competence Centre website (Polish only).
Programme of the 1st Good Practice Forum
11.05.2021, 9:00-14:00
9:00-9:15 Welcome session
9:15-10:10 Session I: Class design
9:15-9:25 Jak uniknęliśmy katastrofy czyli o zaletach planowania od końca – Zofia Borska-Mądrzycka, Wydział Psychologii
9:25-9:35 Zestaw Małego Kulturysty (in vitro) czyli jak nauczyć sterylności w warunkach domowych – dr Danuta Solecka, prof. ucz., Wydział Biologii
9:35-9:45 Zatrzeć różnice między nauczaniem zdalnym i stacjonarnym – metoda Know Thyself – dr hab. Tomasz Kopczewski, Wydział Nauk Ekonomicznych
9:45-9:55 Wykład z procedury administracyjnej – jak pozyskać uwagę uczestników przy użyciu podstawowych narzędzi na platformie Zoom – dr hab. Filip Elżanowski, Wydział Prawa i Administracji
9:55-10:10 discussion
10:10-10:20 break (10 min)
10:20-11:20 Sesssion II: Teaching content
10:20-10:30 Językoznawcze warsztaty dla doktorantów. Planujemy własne zajęcia – dr hab. Iwona Burkacka, dr hab. Magdalena Zawisławska, Wydział Polonistyki
10:30-10:40 Jak skutecznie zaangażować studentów/grupę w rozwiązywanie zadań podczas zajęć zdalnych? – dr Anna Zawadzka, Wydział Chemii
10:40-10:50 Generowanie i import pytań liczbowych z arkusza kalkulacyjnego – dr Bartłomiej Michałowicz, Wydział Zarządzania
10:50-11:00 Nauka programowania on-line w trybie synchronicznym – studium przypadku – Bartosz Maćkiewicz, Wydział Filozofii
11:00-11:15 discussion
11:15-11:35 break (20 min)
11:35-12:30 Session III: Engaging learners
11:35-11:45 Ambicje prowadzącego a studencka rzeczywistość. Ankiety jako metoda komunikacji – Aleksandra Cetwińska, Ośrodek Badań nad Antykiem Europy Południowo-Wschodniej
11:45-11:55 Wzory, schematy, wykresy… Uczenie fizyki studentów pierwszego roku studiów – dr hab. Krzysztof Turzyński, prof. ucz., Wydział Fizyki
11:55-12:05 Spotkania „pomiędzy” – o budowaniu grupy i zaangażowania studentów – dr Karolina Małek, Wydział Psychologii
12:05-12:15 Aktywizacja studentów podczas zajęć online – sukcesy i porażki – Beata Kołodziej, Wydział Orientalistyczny
12:15-12:30 discussion
12:30-12:40 break (10 min)
12:40-13:45 Session IV: Online practice
12:40-12:50 Nauczanie przekładu symultanicznego online – dr Wojciech Figiel, Instytut Lingwistyki Stosowanej
12:50-13:00 Nauczanie praktyki neuropsychologicznej w dobie pandemii COVID-19 – dr Ewa Malinowska, Wydział Psychologii
13:00-13:10 Między przestrzenią wirtualną a fizyczną – prof. dr hab. Stefan Jackowski, Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki
13:10-13:20 Warsztaty przez Internet – synchroniczne prowadzenia praktycznych zajęć z postępowania administracyjnego – dr Karolina Wojciechowska, Wydział Prawa i Administracji
13:20-13:30 Owocna współpraca przy wyłączonych kamerach dzięki tablicy Miro – Noemi Gryczko, Inkubator UW
13:30-13:45 discussion
13:45 -14:00 summary